Inici / Cursos / Raonament clínic i presa de decisions en fisioteràpia neuromúsculoesquelética: De l'evidència i les modes, a la pràctica

Proposta d'anàlisi de la simptomatologia del pacient segons origen del dolor i entorn biopsicosocial.

Una vez descartadas las banderas rojas, será el momento de plantearnos algunas preguntas cómo:

• Qué región del cuerpo es la responsable de los síntomas del paciente?

• Qué articulación, músculo, tendón, nervio, grasa, bursa o plica parece ser la fuente de los síntomas?

• Hay una o varias fuentes nociceptives en este paciente?

• Hay tejidos echados a perder? Qué? Cómo?

• Qué mecanismo de dolor predomina en este paciente?

• Qué disfunciones específicas tendría que tratar en este paciente? Dolor miofascial, mecanosensibilitat neural, hipomovilitat articular…?

• Qué precauciones y contraindicaciones tengo que tomar antes de empezar a manipular?

Què ofereix el curs?

Presa de decisions segons algoritmes i red flags, reconeixement de diagnòstic diferencial mitjançant tests, anàlisi del paradigma biopsicosocial.

La teràpia manual i la Fisioteràpia són diferents en les diferents regions del món. Això és enriquidor i alhora controvertit. Si estàs llegint això és possible que tots els dies tractis amb pacients amb dolor i vulguis millorar la teva pràctica clínica. Amb aquesta formació vull introduir-te els algoritmes de valoració i el raonament clínic. No vull vendre’t una manera correcta de fer les coses, sinó una proposta realista, eficaç i concisa per gestionar el que ens trobem dia a dia amb els pacients. El que et presento aquí fuig dels paradigmes tancats i de les marques; justament és el contrari, intenta integrar el millor de cada escola de pensament, partint des de les bases, i creant fonaments que donen espai als coneixements que ja tens i també a les controvèrsies i contradiccions de la ciència i l’art de la nostra professió.

• Aprendre una metodologia d'avaluació sistematitzada i fiable en el diagnostico diferencial de les síndromes clíniques més prevalents en columna i extremitats.

• Conèixer eines d'autoaprenentatge en relació als test diagnòstics més fiables per a la sospita de les lesions de columna i extremitats.

• Conèixer eines d'autoaprenentatge sobre la fisiopatologia de les lesions més freqüents relacionades amb dolor en l'aparell locomotor.

• Conèixer les precaucions i contraindicacions més importants en el maneig del pacient amb dolor en l'aparell locomotor.

• Conèixer eines útils per a la recollida de dades en el pacient amb dolor en l'aparell locomotor.

• Aprendre a dissenyar un programa de tractament basat en teràpia manual i exercici terapèutic informat en l'evidència, per a les síndromes doloroses més freqüents de l'aparell locomotor.

• Saber interpretar el maneig del pacient amb dolor múscul-esquelètic donis del punt de vista multimodal i multidisciplinari, dins del paradigma biopsicosocial.

• Conèixer les indicacions per a la derivació a un altre professional del pacient amb dolor.

• Conèixer l'ús de l'ecografia en fisioteràpia per al maneig els pacients amb dolor músculoesquelético.

A qui va dirigit?

A fisioterapeutes

Docent

Pròximament noves convocatòries per a aquest curs

Les teves dades per a la reserva

Accepto la política de privacitat
Accepto rebre comunicacions comercials

Mètode de pagament

• Targeta de crèditTargeta de crèdit

Vols saber més? Envia'ns aquest formulari

Accepto la política de privacitat
Accepto rebre comunicacions comercials

SUBSCRIU-TE AL NOSTRE NEWSLETTER i estaràs informat de totes les novetats

Accepto rebre el Newsletter de 4Fisios a la meva bústia de correu electrònic i la política de privacitat.